Sztuczna inteligencja to największa rewolucja technologiczna odkąd wprowadzono Internet. Podczas zajęć słuchacze dowiadują się, czym jest sztuczna inteligencja, poznają jak działa w praktyce, samodzielnie tworząc prawdziwy, funkcjonalny system sztucznej inteligencji.
Tematyka zajęć:
Celem przedmiotu jest wzrost wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studentów w obszarze psychologicznych uwarunkowań efektywnego funkcjonowania w biznesie.
Tematyka zajęć:
Wykład jest podróżą w głąb umysłu człowieka. Poznajemy główne procesy i mechanizmy umożliwiające orientację w świecie i rozumienie otaczających zjawisk. Interesuje nas: świadomość, uwaga, percepcja, pamięć, uczenie się, język, wyobraźnia i myślenie. A wszystko to czynimy w kontekście najważniejszych prądów myślowych, które wzbogacają nasze spojrzenie na funkcjonowanie człowieka tak w sferze biznesu, jak i poza nią. Celem zajęć będzie zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi zmiennymi psychologicznymi i pokazanie działania tych zmiennych w rzeczywistych sytuacjach. Zajęcia są realizowane z wykorzystaniem studiów przypadków. Słuchacze analizują funkcjonowanie osób opisanych w przypadkach wykorzystując przy tym prezentowane w czasie zajęć prawidłowości psychologiczne.
Tematyka zajęć:
Zajęcia prezentują dorobek psychologii społecznej oraz sposoby jej praktycznego zastosowania biznesie i w codziennym życiu. W trakcie zajęć studenci poznają wiele badań eksperymentalnych pokazujących zachowanie człowieka w sytuacjach społecznych. Istotną częścią zajęć jest pokazanie wielu mitów i fałszywych przekonań dotyczących natury ludzkiej, obalonych przez psychologię społeczną. Kiedy dobrze wykształconego menadżera zapytać, co znaczy PPPP odpowie zapewne (z lekkim lekceważeniem) „tak, marketing mix, ale to stare, nie działa, powinno być – jeśli już – 4C a właściwie dlaczego mam się uczyć o banałach?”. Cóż, z perspektywy psychologii społecznej PPPP powinno być raczej tłumaczone jako „people-people-people-people”. Bo zawsze chodzi o człowieka – i także o człowieku opowiadamy wtedy, gdy opisujemy największe katastrofy marketingowe w historii biznesu. O ludzkich błędach, złudzeniach, specyficznych relacjach grupowych oraz potrzebach niekoniecznie definiowanych tak, jak chciał Abraham Maslow. W trakcie zajęć opowiadam o tym, dlaczego dodanie słowa „ale” w nieodpowiednim miejscu sprawia, że ludzie Ci nie uwierzą oraz o tym, w czym członkowie zarządów korporacji podobni są do szympansów bonobo.
Tematyka zajęć:
Podstawowym celem zajęć z psychologii zachowań konsumenckich jest przyswojenie przez słuchaczy wiedzy na temat tego, co się dzieje w umyśle ludzkim przy nabywaniu dóbr i usług. Interesujące i ważne jest zarówno to, co konsument odczuwa wcześniej – zanim przyjdzie do sklepu, jak i to, co się dzieje w jego umyśle, gdy pojawia się problem wyboru. Zajęcia z psychologii reklamy adresowane są do menedżerów zajmujących się opracowywaniem strategii reklamowych. W toku zajęć słuchacze zdobędą (a) kompetencje przydatne przy tworzeniu strategii komunikacyjnych produktu i marki, opartych na gruntownej wiedzy dotyczącej zachowań konsumentów oraz (b) wiedzę o mechanizmach psychologicznych i narzędziach wpływu warunkujących skuteczność komunikacji reklamowej.
Tematyka zajęć:
Celem obszernego bloku zajęć jest uświadomienie uczestnikom wyzwań związanych z posiadaniem władzy menedżerskiej. Słuchacze poznają bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania. Dowiadują się, jakie czynniki motywują a jakie demotywują pracowników i jak można na nie wpływać.
Tematyka zajęć:
Celem zajęć jest przekazanie słuchaczom podstawowej wiedzy na temat tego, w jaki sposób przebiega proces podejmowanie decyzji (osobistych, konsumenckich, politycznych i innych), jak gromadzone i wykorzystywane są informacje w tym procesie, w jaki sposób tworzone są oceny, jakie są zasady (reguły) wybierania. Istnieje długa lista poznawczych i motywacyjnych zniekształceń w ocenianiu i podejmowaniu decyzji ludzkich. Znajomość tych zniekształceń pozwala w pewnym stopniu zabezpieczać się przed nimi.
Tematyka zajęć:
Podczas zajęć słuchacze dowiedzą się, czym jest ryzyko, jak podejmowane są decyzje w warunkach niepewności, a także jak powinny być podejmowane. Omówione zostaną zarówno deskryptywne jak i normatywne podejścia do ryzyka (na przykładzie inwestowania na giełdzie papierów wartościowych). Słuchacze poznają całą gamę skłonności poznawczych (np. efekt dostępności) i motywacyjnych (np. efekt dyspozycji), związanych z percepcją niepewności, dowiedzą się, jak wykorzystać odkrycia psychologii poznawczej i behawioralnej do skutecznego inwestowania na rynkach finansowych. Odpowiedzą sobie na pytanie, czy emocje rzeczywiście szkodzą podejmowaniu decyzji.
Tematyka zajęć:
Celem zajęć jest uświadomienie uczestnikom procesu rozwoju sytuacji konfliktowych, osobistych założeń w tym zakresie oraz ich wpływu na sposób postrzegania konfliktu. W czasie zajęć ćwiczone są również umiejętności przydatne przy rozwiązywaniu konfliktów.
Tematyka zajęć:
Przeciętny menedżer żyje w niedoczasie. Napięty kalendarz,wydłużająca się lista rzeczy do zrobienia, coraz bardziej skomplikowane projekty i kolejne pożary, które musi gasić… W konsekwencji do ważnych spotkań przygotowuje się w ostatniej chwili. Tymczasem ten etap jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na poziom zadowolenia z wyników negocjacji i sukces podczas realizacji umowy. Po tym module zajęć będziesz umiał: – prawidłowo przygotować się i poprowadzić negocjacje – konstruować skuteczną argumentację – sformułować właściwą propozycję – otwarcie negocjacji – stosować prawidłowo taktyki targowania się – konstruować docierający do partnera przekaz perswazyjny. Celem zajęć jest: Poznanie metod i narzędzi negocjacyjnych. Praktykowanie umiejętności negocjacyjnych. Zrozumienie podstaw skutecznych negocjacji z partnerami zewnętrznymi. Poznanie strategii i taktyk negocjacyjnych. Teoria negocjacji jest przedstawiana na przykładzie gier symulacyjnych, które uczestnicy rozgrywają na zajęciach.
Tematyka zajęć:
Celem zajęć jest poznanie zasad zarządzania sobą i współpracownikami, diagnoza własnych umiejętności menedżerskich oraz zwiększenie efektywności i satysfakcji z relacji zawodowych. Staram się tak prowadzić mój przedmiot, by było w nim jak zawarte jak najwięcej treści mających odniesienie do praktyki biznesowej menedżerów. Kurt Lewin, pionier psychologii społecznej i stosowanej powiedział, że nie ma nic bardziej praktycznego niż dobra teoria. Dlatego na zajęciach przedstawiam te koncepcje i badania, które mają przełożenie na rzeczywistość słuchaczy. Za ich pomocą mogą oni dokonać analizy samych siebie pod względem cech osobowości; preferencji, co do pełnionych w grupie ról czy stylów kierowania. Mogą zrozumieć zasady budowania swojego wizerunku i pozycji w organizacji oraz dokonać zmian w tym zakresie zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. Mają też okazję dowiedzieć się, jak działać na kobiety lub na mężczyzn w zależności od preferencji, co można zweryfikować nie tylko w środowisku pracy …
Tematyka zajęć:
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z zasadami zarządzania organizacjami i funkcjonowania grup oraz ze specyficznymi umiejętnościami przywódczymi, czyli… jak budować zaufanie i zaangażowanie.
Tematyka zajęć:
Wykład jest pogłębioną refleksją dotyczącą procesu wywierania wpływu na pracowników. Rozpoczynamy w punkcie, w którym menedżer formułuje intencję przekonywania, a kończymy na wskazaniu czynników, od których zależy przekształcenie perswazyjnego przekazu w realne działania podwładnych. Poznajemy skuteczne techniki perswazji retorycznej oraz narracyjnej (story telling). Uświadamiamy sobie przy tym bezsens manipulacji i korzyści płynące z „białej perswazji”. Celem zajęć jest wyrobienie u słuchaczy umiejętności (i nawyku) analizowania własnych poczynań komunikacyjnych w kategoriach skuteczności.
Tematyka zajęć:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z neuropsychologią w odniesieniu do praktyki biznesowej.
Tematyka zajęć:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z neuropsychologią w odniesieniu do praktyki biznesowej.
Tematyka zajęć:
Celem zajęć jest porównanie protokołu w biznesie oraz tradycyjnej etykiety towarzyskiej – świadomość różnic, poszerzenie umiejętności interpersonalnych pomocnych w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych oraz zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji biznesowej. Na konkurencyjnej i często agresywnej arenie biznesu znajomość protokołu dyplomatycznego/etykiety biznesu jest dodatkowym narzędziem, niezbędnym na ścieżce kariery zawodowej. Znajomość zasad pozwala wyróżnić się na tle konkurencji, która może być dobrze przygotowana merytorycznie i której oferta może być zbliżona do naszej. Zajęcia dadzą Ci przewagę i większą pewność siebie oraz podpowiedzą jak podbudować swój autorytet.
Tematyka zajęć:
Celem zajęć jest nauczenie słuchaczy odróżnienia przekonań racjonalnych i nieracjonalnych (w biznesie) oraz ukazanie rozumowań przekonujących i perswazyjnych. Zarządzanie to sztuka zdobycia zaufania. Liczy się umiejętność stawiania nowych celów i dochodzenia do nich we wspólnej pracy. Czy umiesz przekonać innych, że to Ty masz rację? Twój styl myślenia musi budzić szacunek. Gdy proponujesz jakiś plan, musisz działać konsekwentnie, myśleć jasno, mówić perswazyjnie. Ale nie licz na to, że umiejętność logicznego myślenia jest wrodzona. Trzeba się jej nauczyć, jak każdej innej praktycznej umiejętności. Jeśli chcesz zdobyć wiarygodność, przyda ci się umiejętność rozpoznawania błędów logicznych, mętniactwa definicyjnego, dziurawych argumentów i zdradliwych paradoksów. Potrzebujesz kultury logicznej.
Tematyka zajęć:
Celem zajęć jest ukazanie specyfiki marketingowego podejścia do organizacji oraz przedstawienie szczegółowych modeli projektowania i prowadzenia kampanii. We współczesnym świecie biznes i polityka przenikają się w coraz większym stopniu. Polityka już na stałe weszła do teorii zarządzania, jak również marketingu jako czynnik zarówno warunkujący działania biznesowe, jak również jako ten obszar, na którym łatwo można dostrzec konsekwencje działań biznesu. Zrozumienie prawidłowości i mechanizmów leżących u podstaw tworzenia kampanii politycznych, programów, które są w nich realizowane, jak również zasad budowania wizerunku politycznego jest obecnie czynnikiem, dzięki któremu działalność gospodarcza może być zaplanowana w sposób racjonalny i efektywny.
Tematyka zajęć:
Jeżeli myślisz, że kryzys nie może dotknąć zarządzanego przez Ciebie biznesu, to tym bardziej jesteś w grupie ryzyka. Podczas zajęć dowiesz się skąd kryzysy się biorą. Po drugie, jak nimi zarządzać. I wreszcie – co najważniejsze – że ogromnie ważna, a często niedoceniana, jest tu psychologia społeczna. Celem kursu jest wskazanie na istotną rolę psychologii społecznej w powstawaniu, trwaniu i gaszeniu kryzysów. Za kryzysem stoją liczne procesy decyzyjne, pamięciowe i społeczne.
Tematyka zajęć:
Uczestnicy kursu dowiedzą się także:
Celem zajęć jest dostarczenie uczestnikom narzędzi do skutecznego identyfikowania i rozwijania swoich talentów i mocnych stron poprzez: – odkrycie obszarów zawodowych, w których praca nad umacnianiem i rozwojem mocnych stron będzie możliwa, – zdobycie narzędzi do zarządzania sobą i innymi A w konsekwencji budowanie potencjału firmy na talentach i mocnych stronach pracowników.
Tematyka zajęć:
Celem zajęć jest przedstawienie teorii stresu oraz technik i metod radzenia sobie z nim.
Tematyka zajęć:
Od zawsze wiadomo, że człowiekiem powodują motywy psychologiczne, które nierzadko okazują się silniejsze od potrzeb fizjologicznych. W świetle współczesnych badań psychologicznych najważniejsze okazują się cztery takie motywy: samoocena, poczucie sensu, sprawczość i wspólnotowość. Wykład przedstawia te cztery grupy motywów prezentując dowody na ich siłę (o której świadczą zarówno pozytywne skutki ich spełnienia, jak i negatywne skutki frustracji tych motywów) oraz różne sposoby ich realizacji.
Tematyka zajęć:
Każdy dzień jest dniem wyborów- pod tym zdaniem może podpisać się i właściciel firmy, i polityk. Nie każdy jednak rozumie różnice marketingu gospodarczego i politycznego. Psychologia i praktyka marketingowa najlepiej tłumaczą, dlaczego polityk to nie produkt. Celem wykładu jest przybliżenie charakterystyki kampanii konsumenckich vs. wyborczych ze szczególnym uwzględnieniem roli pozycjonowania lidera. Dzięki wybranym case studies Słuchacze poddadzą krytycznej analizie kampanie negatywne, poznają kulisy pracy sztabów oraz rolę mediów w tzw. kampanii permanentnej. Program zajęć służy podniesieniu świadomości odbiorcy-wyborcy, uwrażliwia na nieetyczne kampanie i skłania do refleksji nad odpowiedzialnością biznesu w kształtowaniu profesjonalnej debaty publicznej.
Tematyka zajęć:
podziel się na:
PSYCHOLOGIA BIZNESU DLA MENADŻERÓW
to miejsce spotkań pasjonatów psychologii, poszukujących nowoczesnej wiedzy oraz inspiracji.