Blog

Nigdy nie rezygnuj?

Autor: Piotr Zielonka

Nie zawsze można osiągnąć cel. Nawet, gdy bardzo tego chcemy. Czasem warto się wycofać. Przykładem jest historia muchy, która bardzo chciała przejść przez szklaną szybę albo… historia palmtopa Newton firmy Apple.

Czytaj więcej »

Lepsza niż się wydawało

Autor: Piotr Zielonka

Redukcja dysonansu poznawczego – to usuwanie napięcia, które odczuwamy, mając sprzeczne opinie na jakiś temat albo postępując niezgodnie ze swoją postawą. Zamiast zmienić niepożądane zachowanie, wolimy modyfikować swoje opinie.

Czytaj więcej »

Co nas nie zabije

Autorzy: Piotr Zielonka, Krzysztof Szymanek

Jeśli ktoś z Was sądzi, że należy ignorować skutki uboczne szczepionek tylko z tego względu, że występują rzadko – myli się.

Czytaj więcej »

Nie oceniaj

Autor: Piotr Zielonka

Pytanie o podstawy, na których opieramy nasze opinie, to najważniejsze pytanie w dobie Internetu. W świecie, w którym liczy się każda minuta, ludzie rzadko wyrabiają sobie zdanie na podstawie skrupulatnych dociekań i studiów.

Czytaj więcej »

Psychologia inwestowania – finanse behawioralne a teoria perspektywy

Autor: Piotr Zielonka

Dlaczego jesteśmy nadmiernie pewni własnych przekonań? Czym jest złudzenie przyczynowości? Na czym polegają heurystyka zakotwiczenia? Czy nadmierny optymizm ma wyłącznie negatywne oblicze? Na czym polega pułapka potwierdzenia? Jak działa złudzenie kontroli? Aby odpowiedzieć na te pytania, wysłuchaj fragmentu fragmentu ksiązki „Punkt odniesienia” autorstwa Piotra Zielonki.

Czytaj więcej »

Drobna acz ważna porada

Autor: Piotr Śliwiński

Drobna acz ważna porada Piotra Śliwińskiego, podróżnika, wykładowcy na studiach podyplomowych „Psychologia Biznesu dla Menedżerów” w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Czytaj więcej »

Błędne postrzeganie koniunkcji

Autor: Kamil Kozieł

Kamil Kozieł opowiada o powszechnym błędzie poznawczym, nawiązując do swoich zajęć z teorii i praktyki komunikacji. Kamil jest wykładowcą na studiach podyplomowych „Psychologia Biznesu dla Menedżerów”, prowadzonych w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Czytaj więcej »

Ważny, często popełniany błąd poznawczy

Autor: Piotr Zielonka

Czy przeczytałeś książkę „Otoczeni przez idiotów”? A może „ Mój szef jest idiotą”? A czy zainteresowało Cię opracowanie „Jak radzić sobie z ludźmi, których nie da się znieść?” Czy widzisz już wspólną cechę powyższych tytułów? Wszystkie one odwołują się do pewnej, silnej, tendencji, kierującej Twoim myśleniem, nie tylko w biznesie. Spróbuj odpowiedzieć sobie na poniższe pytania, a szybko odgadniesz, jaka to tendencja.

Czytaj więcej »